14:56   10-06-2025
Technovation.Հարցազրույց ՖՄԻ առևտրային գծով գլխավոր տնօրեն Ստեֆանո Վոլպետիի հետ
Թողնել մեկնաբանություն

Technovation. Հարցազրույց ՖՄԻ առևտրային գծով գլխավոր տնօրեն Ստեֆանո Վոլպետիի հետ


10 տարի առաջ Ֆիլիպ Մորրիս Ինթերնեյշնլն առանց ծուխ արտադրանքներից ստանում էր իր զուտ եկամուտների պակաս քան 1%-ը։ Սակայն մեկ տարի անց ընկերության գլխավոր գործադիր տնօրենը հայտարարեց, որ ընկերությունը պատրաստ է հրաժարվել սիգարետներից։ Ստեֆանո Վոլպետտին, ով այժմ ընկերության առևտրային գծով գլխավոր տնօրենն է, այն աշխատակիցներից էր, ովքեր միացան ՖՄԻ-ին՝ «առանց ծուխ ապագայի» տեսլականը իրականություն դարձնելու համար։ Վոլպետտին մեզ հետ զրույցում կիսվեց իր պատկերացումներով՝ ինչ է նշանակում փոխակերպում մեծ բիզնեսում։


Փոխակերպման մարտահրավերները


Հարց: Երբ ընկերությունը խոսում է փոխակերպման մասին, դա բավականին հավակնոտ է հնչում: Եթե նայենք այդ ամենին ներսից, ի՞նչ դժվարությունների է Ֆիլիպ Մորրիսը բախվում և բախվել այդ փոփոխությունների ճանապարհին:


Պատասխան: Սա իսկապես շատ հավակնոտ փոխակերպում է: Եթե հաշվի առնենք սպառողական արտադրատեսակների բոլոր կատեգորիաները, սա հավանաբար վերջին տասը տարիների ընթացքում տեղի ունեցող ամենամեծ փոխակերպումն է:

Եթե թվերը դիտարկենք, Ֆիլիպ Մորրիսի անծուխ այլընտրանքային արտադրատեսակների սպառումից ստացված եկամուտն այս տարի ամբողջ աշխարհում կազմել է 42%: Մենք արդեն 23 շուկաներ ունենք ավելի քան 50% արդյունքով և 14 մլրդ ԱՄՆ դոլար ենք ներդրել անծուխ այլընտրանքների զարգացման, գիտական հիմնավորման ու առևտրայնացման մեջ: Միայն այս թվերն արդեն վկայում են մեծ փոխակերպման մասին:

Եթե նայենք արտաքին թվերին, մեր լավագույն շուկաներում, օրինակ՝ Ճապոնիայում, մենք կարողացել ենք ծխելու դեպքերը նվազեցնել շուրջ 50%-ով, Շվեդիայում այս ցուցանիշը ավելի քան 20%-ից հասցրել ենք 5%-ից պակասի: Սրանք հսկայական ձեռքբերումներ են:

Մեր ամենակարևոր որոշումն էր ծխողին դնել մեր բոլոր գործառնությունների կենտրոնում: Ծխողներին ճանաչելով՝ մենք հասկանում ենք, թե որոնք են անծուխ այլընտրանքների կարևորագույն հատկանիշները, որոնք կօգնեն ծխողին անցում կատարել: Այդ ամենը արդեն հնարավոր է տեսնել այստեղ՝ ներդրումներ գիտության ու տեխնոլոգիաների մեջ՝ գիտականորեն հիմնավորելու անծուխ այլընտրանքները, ինչը մեզ համար ճակատագրական քայլ է:


Սպառողական ներհայացքները և ազդեցությունը


Հարց: Ֆիլիպ Մորրիսն այսօր ակտիվ կապի մեջ է իր սպառողների հետ: Ձեր կարծիքով վերջին տարիներին սպառողական ո՞ր ներհայացքն է ամենաշատն ազդել ընկերության գործունեությունը փոփոխելու վրա:


Պատասխան: Կարծում եմ՝ եթե ծխող եք, կամ ծխող ընկերներ ունեք, ձեր ամենահաճախ լսած նախադասությունն է՝ «Խնդրում եմ, թող ծխելը, դադարիր», բայց այդ լուծումը բոլորի համար չէ: Այդ պատճառով մենք որդեգրել ենք հետևյալ մոտեցումը՝ «Եթե չեք ծխում, մի՛ սկսեք, եթե ծխում եք, թողեք ծխելը, եթե չեք թողնում, փոխվե՛ք»:

Ծխողներին անծուխ այլընտրանք ապահովելը լավագույն միտքն էր: Մեզանից յուրաքանչյուրը, եթե ցանկանում է փոփոխել սովորությունները, այլընտրանք ունենալու դեպքում այդ սովորություններից ավելի հեշտ է հրաժարվում:

Ամենակարևոր ներհայացքն այն էր, որ գիտակցեցինք՝ միայն ասել «թո՛ղ ծխելը» բավարար լուծում չէ ծխողների համար: Միգուցե ոմանց համար դա աշխատող տարբերակ է, բայց մեծամասնության համար՝ ոչ: Համապատասխան այլընտրանքներ ապահովելը շատ կարևոր է:

Ընտրության հնարավորություն տալը լավագույն բանն է, քանի որ բոլորս էլ գիտենք, որ սովորություն փոփոխելը խառնաշփոթ ու դժվարին գործընթաց է՝ երկու քայլ առաջ, մեկ քայլ հետ, և այդպես շարունակ:


Տարածաշրջանային տարբերությունները և մոտեցումները


Հարց: Հաշվի առնելով, որ ընկերությունը հասանելիություն ունի տարածաշրջանում տարբեր շուկաների, կասե՞ք ինչ տարբերություններ կան տարածաշրջանում անծուխ արտադրատեսակների նկատմամբ վերաբերմունքի տեսանկյունից, ինչպիսի՞ն է մոտեցումը՝ հաշվի առնելով այդ տարբերությունները:


Պատասխան: Ներկա պահին մեր հիմնական մոտեցումն է ծխողին ու սպառողին պահել մեր բոլոր գործառնությունների կենտրոնում: Ծխողներն ու սպառողները նույն մարդիկ չեն ամբողջ աշխարհում: Մենք գիտենք, որ կան համի տարբեր նախընտրություններ, զգայական տարբերվող պահանջարկ, կան պատրաստվածության տարբեր մակարդակներ՝ անցում կատարելու անծուխ այլընտրանքների, և սրա վրա ազդում են նաև տարբեր օրենսդրական կարգավորումներն ամբողջ աշխարհում:

Մենք հաշվի ենք առնում այս բոլոր փոփոխությունները՝ ռացիոնալ, ֆիզիկական, զգայական տեսանկյուններից և դրանք բոլորը ներմուծում ենք մեր արտադրանքի մշակման գործընթացի մեջ: Ես միշտ ասում եմ, որ մենք ուղղակի արտադրանք վաճառելու նպատակ չենք հետապնդում, մենք ցանկանում ենք փոխել առօրյա սովորությունները: Իսկ երբ ցանկանում ես դա անել, խոսքը միայն արտադրանքի մասին չի կարող լինել, դրա հիմքում ընկած է մի ամբողջ փորձառություն:

Մենք ներդրումներ ենք կատարում մեր խանութներում՝ ճիշտ փորձառություն ապահովելու համար: 

Եթե Ասիայում եք, Եվրոպայում կամ ԱՄՆ-ում, սկզբնական կետը միշտ տարբերվելու է: Մեր բոլոր փորձառությունները հատուկ կերպով համապատասխանեցվում են աշխարհի տարբեր ծայրերում գտնվող սպառողների կարիքներին:

Լավ լուրն այն է, որ մենք հաջողել ենք աշխարհի 95 շուկաներում: Յուրաքանչյուրում ունենք առնվազն մեկ անծուխ արտադրանք, 46 շուկայում՝ երկու արտադրանք, 16-ում՝ երեք, և այս թիվն աճում է: Այս գործընթացի կարևոր մասն են կարգավորումները, որոնք ազդում են նաև սպառողների վարքագծի վրա:


Նորարարության էությունը


Հարց: Ֆիլիպ Մորրիսը շատ հաճախ է խոսում նորարարությունների մասին՝ որպես փոփոխությունների շարժիչ ուժ, բայց նորարարություն լսելիս յուրաքանչյուրս տարբեր գաղափար ունենք՝ արտադրանք, մտածելակերպ, կորպորատիվ մշակույթ: Ի՞նչն է ձեզ համար իրական նորարարությունը:


Պատասխան: Նորարարություն անել նշանակում է խիզախություն ունենալ: 2016-ին՝ համարձակ քայլ կատարել, որ ընկերությունը կարողանա մարդկանց ապահովել անծուխ ապագա, իսկ 2030թ.-ի համար սահմանել նպատակ, որ մեր եկամուտի 2/3-ը կապակովեն անծուխ արտադրատեսակները:

Հենց ուղղությունը սահմանվում է, մենք և՛ ներքին, և՛ արտաքին ուժերով շարժվում ենք նույն ուղղությամբ: Երբ ավելացնում ես անծուխ արտադրատեսակների ուղղությունը, առաջանում են մեծ ներդրումներ՝ 14 մլրդ ԱՄՆ դոլար՝ արտադրատեսակը մշակելու, գիտականորեն հիմնավորելու ու այն առևտրայնացնելու համար:

Եթե ուշադրություն դարձնեք, մենք անընդհատ կատարելագործում ենք մեր բոլոր արտադրատեսակները, միշտ ավելի նոր տարբերակ է թողարկվում, և սա նորարարություն է, որ կենտրոնանում է սպառողի շուրջ: Ցանկացած նոր տարբերակ արտացոլում է այն բոլոր տվյալները, որ մենք հավաքում ենք:

Այսօր մենք աշխարհում ունենք անծուխ արտադրատեսակների ավելի քան 39 միլիոն օգտագործող, սա մեզ մեծ ծավալով տվյալներ է ապահովում՝ հասկանալու, թե որն է մեր հաջորդ քայլը, ինչ պետք է անենք ծխողների համար իրենց փոխակերպման գործընթացում:

Այս նորարարությունների մեջ ամենաբարդը այրումը բացառելու գործոնն էր, քանի որ երբ բացառվում է այրումը, անծուխ արտադրատեսակների դեպքում վնասակարությունը նվազում է 95-99%-ով:


Հայաստանի գիտահետազոտական կենտրոնը


Հարց: Հայաստանի մասին կուզեմ խոսենք: Այդ երեք արտադրատեսակներից հայկական լաբորատորիայում ո՞ր ուղղություններով են աշխատում, ո՞ր ոլորտի մասնագետները:


Պատասխան: Այսօր ծխողների 72%-ը, որոնք անցում են կատարում այրում չառաջացնող արտադրատեսակների, ամբողջությամբ թողնում են սիգարետը, ու մենք ցանկանում էինք սկսել այդ տեխնոլոգիայից:

Եթե մեր առանց այրում տեխնոլոգիան դիտարկեք, ցանկացած մանրուք նախատեսված է կրկնօրինակելու սիգարետի փորձառությունը, թուղթը, գլանակների ֆիլտրը, գլանակն օգտագործելու ժամանակահատվածը նույնն է, ինչ սիգարետի դեպքում: Այսպիսով՝ մենք սկսեցինք տաքացնող, բայց այրում չառաջացնող տեխնոլոգիայից, ու ցանկանում էինք, որ Հայաստանը դրա մի մասը լինի:

Այժմ մենք ընդլայնում ենք մեր պորտֆելն ամբողջ աշխարհում, քանի որ հավատում ենք, ու հասկացել ենք հավաքված տվյալներից, որ երբ ավելի լայն ընտրություն ես տրամադրում, ավելի մեծ է ծխողի՝ անցում կատարելու հավանականությունը:

Մեզ համար կարևոր քայլ է Հայաստանում գիտահետազոտական կենտրոն ունենալը, հնարավորություն ունենալ առաջընթաց գրանցել գիտական հիմնավորման և տեխնոլոգիաների ոլորտում: Հայաստանի գիտահետազոտական կենտրոնն ամենամեծ կամ երկրորդ ամենամեծ գիտական կենտրոնն է մեր ընկերության շրջանակներում:


Պետական աջակցությունը և հանրային իրազեկությունը


Քանի որ ցանկանում ենք, որ ավելի շատ հայ ծխողներ հրաժարվեն սիգարետից, ի՞նչն է կարևոր, որ նրանք իմանան։


Հռոմում, Տոկիոյում կամ Վարշավայում գտնվելիս կնկատեք, որ ավելի քիչ մարդիկ են ծխում, և շատերը՝ օգտագործում անծուխ այլընտրանքներ։ Ստոկհոլմում դուք ընդհանրապես չեք տեսնի սիգարետ ծխողներ՝ ծխելու մակարդակը այնտեղ 5%-ից ցածր է։

Առաջին կարևոր գործոնն իրազեկվածությունն է՝ իմանալը, որ առանց ծխի այլընտրանքներ գոյություն ունեն, և լինել թափանցիկ դրանց առավելությունների վերաբերյալ։ Միևնույն ժամանակ, մենք պետք է պաշտպանենք երիտասարդներին նիկոտինի ցանկացած օգտագործումից։

Հաջորդ գործոնը այդ արտադրանքների հասանելիությունն ապահովելն է ծխողների համար։ Մենք ներկայումս գործում ենք 95 շուկայում, և առաջընթացն ավելի մեծ է այնտեղ, որտեղ կան աջակցող կարգավորումներ։

Օրինակ՝ Իտալիան և Ֆրանսիան․ երկուսն էլ ունեն 11 միլիոն ծխող։ Իտալիայում 4 միլիոն մարդ անցել է տաքացվող ծխախոտի արտադրանքներին։ Ֆրանսիայում՝ միայն 50,000-ը, ինչը պայմանավորված է կարգավորումներով։ Նույն տարածաշրջան, տարբեր արդյունքներ։ Հասանելիությունը վճռորոշ է, և հենց այդ պատճառով մենք համագործակցում ենք մեդիայի, կարգավորող մարմինների և կառավարությունների հետ՝ առաջընթաց ապահովելու համար։


Ապրանքանիշի զարգացում և ապագայի տեսլական


Հարց․ Վերջում, ինչպես կհամեմատեք Ձեր առաջատար առանց ծխախոտի արտադրանքի ապրանքանիշի կերպարը ՖՄԻ-ի առաջատար սիգարետի «կովբոյ» բրենդի հետ։


Պատասխան․ Այո, եղել է ձիերի և կովբոյների ժամանակաշրջան, բայց աշխարհը զարգացել է։ Մեր առաջատար տաքացվող ծխախոտի արտադրանքը կենտրոնանում է հենց ծխողի՝ մարդու վրա և ստեղծում է առաջընթացի հիմք։ Խոսքը շարժման և զարգացման մասին է՝ տեխնոլոգիայի, հետաքրքրասիրության և գիտության ուժով։

Սա նորարարության մարմնավորումն է։ Ոմանք դեռ սիրում են մեր սիգարետի առաջատար ապրանքանիշը, բայց ապագան հստակ է՝ այն առանց ծխի այլընտրանքների մեջ է։

ՖՄԻ-ի ռազմավարության հաջողությունը հաստատվում է եկամուտների թվերով։ 2023 թվականին ՖՄԻ-ի ամենաշատ վաճառվող տաքացվող ծխախոտային արտադրանքը առաջին անգամ գերազանցել է իր առաջատար սիգարետի ապրանքանիշին՝ զուտ եկամուտների առումով։ Կա՞ արդյոք ավելի լավ ապացույց փոխակերպման նկատմամբ նվիրվածության։


Loading...